Historie

Het startpunt voor Van Drunen Automatisering ligt in 1997. Op 1 november start Wunold van Drunen zijn bedrijf vanuit huis. Het uitvoerende werk in de IT was toen hoofdzakelijk op locatie bij de klant. Nieuwe klanten werden aan de klantenkring toegevoegd en in 1999 verwelkomde Van Drunen Automatisering de eerste klanten in de scheepvaart. Een bijzondere branche die in het portfolio van Van Drunen met de jaren steeds verder zal groeien. Vanaf dat moment zijn de diensten ook uitgebreid met het leveren van computerapparatuur en alles wat daarmee te maken heeft.

In 2001 begint de eerste parttime medewerker om aan de vraag van de groeiende klantenkring te blijven voldoen. Een goede zet, de groei zet zich verder voort en de eerste fulltime medewerker komt in dienst. Sinds 2003 is het bedrijf gevestigd op diverse locaties in Brielle. Uiteindelijk wordt in 2012, op een kavel die ruim en goed bereikbaar is, het huidige kantoorpand gebouwd. Dit is nog steeds de uitvalsbasis van het team, dat inmiddels een groot deel van het werk vanaf afstand uitvoert. Sinds 1999 blijven de opdrachtgevers uit de scheepvaart groeien, daarom wordt het werk voor de scheepvaart vanaf 2015 ondergebracht in ‘Vessel IT Support’. Het werk in de ICT is uitdagend en altijd in ontwikkeling. Momenteel ligt de nadruk op Clouddiensten en het realiseren van optimale beveiliging en dat vraagt alertheid en actuele kennis op hoog niveau van alle medewerkers. Gelukkig is het team jong, betrokken en leergierig; dat zorgt voor vertrouwen in de toekomst.

Visie

Bij Van Drunen Automatisering geloven we in een langdurige klantrelatie die zich met name kenmerkt door adequate kennis en gedegen advies. Datzelfde zoeken wij ook in onze – bij voorkeur – lokale leveranciers.

Klantenkring

Onze klantenkring is divers. Zo bestaat deze onder andere uit tuinders, scheepsagenten, scheepvaartbedrijven, afvalverwerkers, handelsbedrijven, kinderdagverblijven, verftechnische adviesbureaus, ZZP-ers, non-profitorganisaties en particulieren. Die variatie in klanten zorgt ervoor dat ons werk nooit saai is.

Vessel IT Support

Het werk aan boord van zeeschepen krijgt in 2015 een internationale naam om beter vindbaar te zijn. En dat heeft diverse nieuwe contacten opgeleverd! Veel werk voor schepen kan vanaf kantoor gedaan worden, bijvoorbeeld de helpdesk voor support en het voorbereiden en configureren van systemen, die verzonden worden naar de eerstvolgende haven waar het schip komt. Uiteraard komen we nog steeds regelmatig aan boord, zowel in de Rotterdamse haven (waarbij Brielle heel centraal ligt, tussen Botlek en Europoort/ Maasvlakte in), als in het buitenland.

Er zijn nauwelijks andere bedrijven (in Nederland) die ICT-werkzaamheden voor de scheepvaart uitvoeren. Het vraagt flexibiliteit qua werktijden en een gezonde dosis stressbestendigheid om met deadlines om te kunnen gaan. Schepen zijn vaak maar kort in de haven en niet alleen tijdens kantooruren, maar ook ’s nachts of in het weekend. Deze flexibele manier van werken en omgaan met deadlines voeren we ook door in opdrachten voor klanten op het vaste land.

Op zoek naar een oplossing op maat voor uw bedrijf of instelling?
Wij hebben de kennis in huis. Mail ons direct!