Historie

Het startpunt voor ons bedrijf ligt in 1997. Op 1 november start Van Drunen Automatisering met de bedrijfsactiviteiten als eenmanszaak. Al gauw werd het kantoor in de slaapkamer van het appartement in Rozenburg verhuisd naar Vierpolders. Daar deed de nieuwe zolder dienst als kantoor aan huis in 1998. Nieuwe klanten werden aan de klantenkring toegevoegd en in 1999 verwelkomden Van Drunen Automatisering de eerste klanten in de scheepvaart. Een bijzondere branche die in het portfolio van Van Drunen met de jaren steeds verder zal groeien.

In 2001 werven we onze eerste (parttime) medewerkers om aan de vraag van de groeiende klantenkring te blijven voldoen. Een goede zet en de groei zet zich verder voort. In 2003 besluiten we daarom het vertrouwde kantoor op zolder te verruilen voor een huurpand aan ’t Woud 19A in Brielle. In datzelfde jaar nemen we ook onze eerste fulltime medewerker in dienst. Vier jaar later, in 2007, verhuizen we naar ’t Woud 59 in Brielle en uiten we onze interesse voor een kavel aan de Amer in Brielle. Op deze kavel zal in de komende jaren ons nieuwe pand worden gebouwd. Terwijl de bouw in volle gang is, maakt Van Drunen de overstap van eenmanszaak naar BV in 2008. In 2012 nemen we vol trots het nieuwbouwpand aan de Amer 17 in Brielle in gebruik, waar we tot de dag van vandaag onze bedrijfsactiviteiten uitvoeren. Omdat sinds 1999 de opdrachtgevers uit de scheepvaart zijn blijven groeien, besluiten we in 2015 om het scheepvaartwerk onder te brengen in ‘Vessel IT Support’, een internationale naam voor een nog betere vindbaarheid.

Visie

Bij Van Drunen Automatisering geloven we in een langdurige klantrelatie die zich met name kenmerkt door adequate kennis en gedegen advies. Datzelfde zoeken wij ook in onze – bij voorkeur – lokale leveranciers.

Klantenkring

Onze klantenkring is divers. Zo bestaat deze onder andere uit tuinders, scheepsagenten, scheepvaartbedrijven, afvalverwerkers, handelsbedrijven, kinderdagverblijven, verftechnische adviesbureaus, ZZP-ers, non-profitorganisaties en particulieren. Die variatie in klanten zorgt ervoor dat ons werk nooit saai is.

Vessel IT Support

Het werk dat we altijd al deden aan boord van schepen verdient een aparte vermelding. In 2015 hebben we deze tak een internationale naam gegeven, zodat we beter vindbaar zijn. En dat heeft ons diverse nieuwe contacten opgeleverd! Veel werk voor schepen doen we vanaf ons kantoor in Brielle. Zowel als helpdesk voor support als het voorbereiden en configureren van systemen, die verzonden worden naar de eerstvolgende haven waar het schip komt. Uiteraard komen we nog steeds regelmatig aan boord, zowel in de Rotterdamse haven (waarbij Brielle heel centraal ligt, tussen Botlek en Europoort/ Maasvlakte in), als in het buitenland.

ICT-werkzaamheden voor de scheepvaart worden (in Nederland) weinig tot niet gedaan. Het vraagt flexibiliteit qua werktijden en een gezonde dosis stressbestendigheid om met deadlines om te kunnen gaan. Schepen zijn namelijk vaak maar kort in de haven, soms ’s nachts of in het weekend. Deze flexibele manier van werken en omgaan met deadlines voeren we ook door in opdrachten voor klanten op het vaste land.

Op zoek naar een oplossing op maat voor uw bedrijf of instelling?
Wij hebben de kennis in huis. Mail ons direct!